Peste 75% dintre apelanţi adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc
Peste 288.000 de apeluri au fost primite şi tratate anul trecut de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Satu Mare, în scădere faţă de anul anterior. Cu toate că 112 este gratuit şi pus la dispoziţia cetăţeanului de către toţi operatorii de telefonie fixă sau mobilă, pentru toate situaţiile de urgenţă ce-i ameninţă siguranţa ori bunurile, peste 75% dintre apelurile efectuate au fost false, fapt care demonstrează că sătmărenii sunt încă lipsiţi de o educaţie în acest sens, ţinând liniile ocupate, jucându-se cu viaţa celor care au într-adevăr nevoie de ajutor.
Farsorii care sună la 112 râd, pun muzică sau nu vorbesc
De la începutul anului, la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Satu Mare au fost primite şi tratate 288.678 apeluri, cele mai multe reprezentând urgenţe medicale, potrivit statisticii pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Dintre acestea, 24,18 % au fost reale şi 75,82 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 56,05 %, Poliţie – 27,16 %, Pompieri – SMURD – 14,43 % şi Jandarmerie – 2,35 %.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 72 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. “Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, potrivit purtătorului de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, colonel Adrian Fu