De Valentine’s Day, românii au alocat bugete mai mari pentru cumpărăturile online, preferând achiziții mai scumpe de bijuterii, ceasuri sau produse IT&C, potrivit datelor 2Parale, cea mai mare rețea de afiliere din România.
În săptămâna 8 – 14 februarie 2013, vânzările generate de 2Parale celor aproape 230 de magazine online din rețea au crescut cu 57% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cele mai multe cumpărături online s-au realizat marţi, pe 12 februarie, cu două zile înainte de Ziua Îndrăgostiților.
Cumpărătorii online s-au orientat mai mult decât altă dată către flori, bijuterii, ceasuri, lenjerie, articole oferite de magazinele de cadouri. În topul categoriilor cu cele mai mari evoluții la nivel de vânzări se numără cadourile (+550%), ceasurile (+155%), lenjeriea (+77%).
Pe de altă parte, se pare că femeile au ales drept cadou pentru domni produse IT&C, categorie pentru care vânzările au evoluat, mai ales dacă vorbim de valoarea medie a unei comenzi, în creștere cu 9% până la 756 lei.
De altfel, cele mai mari vânzări înregistrate în săptămâna analizată sunt pentru produse IT&C, cu un vârf de 9.073 de lei cheltuiți la o singură comandă.
Comparativ cu anul trecut, au fost alese și alte cadouri mai scumpe. De exemplu, valoarea medie a unei comenzi pe segmentul de bijuterii s-a mărit cu 50%, procent similar și pentru magazinele de lenjerie, în timp ce pe segmentul de ceasuri s-a dublat valoarea medie a unei tranzacții, până la 443 lei.
2Parale este prima și cea mai mare rețea de afiliere din Romînia și Bulgaria, activă în prezent și pe piețele din Serbia, Irak și Cipru. Face parte din Leo Burnett Group și este singura rețea de marketing afiliat membră a IAB Romania. Portofoliul 2Parale include 232 de campanii și mai bine de 18.000 de afiliați, care au livrat 64 de milioane de cl