Noul cod de procedură civilă a adus şi primele probleme la instanţa clujeană. Implementarea codului în sistemul informatic al instanţei a dus la închiderea registraturii în această dimineaţă. Timp de două ore oamenii nu au putut să-şi depună actele, după care s-au preluat cererile manual, urmând să fie înregistrate în sistemul informatic când acesta va fi remediat.
Uşa registraturii Judecătoriei a rămas închisă în această dimineaţă, cu toate că programul de lucru începea la ora 9. Oamenii au bătut în zadar la uşă pentru a depune documente.
Conducerea Judecătoriei Cluj-Napoca a explicat că sistemul informatic trebuie sincronizat cu noul cod şi că registratura a fost închisă temporar, după care s-au preluat cereri în sistem manual.
"Dimineaţă s-a constatat că sistemul informatic a necesitat un update. consecutiv s-a făcut backup la arhivă pentru sincronizarea vechiului ecris cu noul ecris implementat odată cu intrarea în vigoare a noului cod de proced civilă. S-a revenit la înregistrarea manuală a dosarelor şi ulterior se vor înregistra în sistemul informatic", a spus Lucian Marian, purtator de cuvant al Judecătoriei Cluj.
Noul cod de procedură civilă i-a pus pe drumuri pe avocaţi, care au obligaţia să-şi ducă clienţii mai întâi la mediator.
"În primul rând o facilitare de către mediator a comunicării dintre aceştia, mediator care le explică paşii într-o mediere, scopul acesteia , găsireaunei soluţii care să le fie favorabilă fără a se ajunge în instanţă", a spus Mirel Ionescu, mediator.
După informare, părţile decid dacă recurg la procedura medierii sau merg în instanţă, unde prezintă procesul-verbal care atestă că au trecut pe la mediator. Potrivit legii, procesul verbal de informare cu privire la mediere este gratuit.