În ţară, încă nu s-au rezolvat problemele din trecut, pentru a proiecta modalităţi noi de dezvoltare a business-ului în anii care urmează
Sistemul este subfinanţat, iar companii mari şi interesante pentru achiziţii nu prea au rămas pe piaţa românească
La nivel mondial, marile companii din industria farmaceutică ar trebui să investească 100 miliarde dolari pentru achiziţii în pieţele emergente, pentru a ţine pasul cu piaţa. În România însă nu prea au ce să cumpere, singurele companii cu capital integral românesc fiind Antibiotice şi Biofarm.
Un studiu realizat de Ernst& Young arată că marile companii la nivel global din farma sunt puse sub presiunea de a recupera un decalaj de 100 miliarde dolari prin achiziţionarea de companii.
"Capacitatea big pharma de a încheia tranzacţii a scăzut chiar în momentul în care este nevoie de achiziţii pentru creştere şi îmbunătăţirea randamentelor pentru acţionari", conform raportului citat, care identifică tendinţele-cheie care încep să se cristalizeze în tranzacţiile care implică aceste companii: mai multe achiziţii complementare, mai multe dezinvestiţii şi offshore, dar şi mai multe tranzacţii în pieţele emergente.
Studiul identifică comparând estimările analiştilor în legătură cu veniturile marilor companii farma din următorii trei ani şi prognoza de creştere a pieţei farmaceuticelor realizată de IMS Health.
Acest decalaj indică faptul că marile companii - definite ca fiind top 16 cele mai mari după venituri din Statele Unite, Europa şi Japonia - vor avea nevoie de venituri adiţionale de 100 miliarde dolari în 2015 doar pentru a ţine pasul cu creşterea pieţei.
Piaţa farmaceutică din România nu se confruntă însă cu acelaşi tip de provocări precum companiile farma mari. "Piaţa noastră încă nu şi-a rezolvat problemele din trecut, pentru a proiecta modalităţi noi de dezvoltare a busines