În timp ce constructorii francezi de automobile se confruntă cu numeroase dificultăţi, cei de peste Rin afişează o sănătate de fier. Potrivit Der Spiegel, în industria europeană de sector se profilează „două viteze“, semn al crizei existente şi la nivelul ţărilor din zona euro.
Statisticile lasă de înţeles că mărcile europene constructoare de maşini sunt afectate de criză, vânzările de maşini în Europa în 2012 atingând cel mai scăzut nivel din ultimii 17 ani. După 2007, vânzările au scăzut cu 25% şi analiştii nu văd nici o ameliorare a situaţiei.
Mărcile germane Daimler, BMW şi Volkswagen anunţă beneficii-record, în timp ce concurenţii Opel, Peugeot, Renault şi Fiat au probleme de supravieţuire. PSA Peugeot Citroën a înregistrat anul trecut cea mai grea pierdere din istoria sa, 5,01 miliarde euro, plătind preţul dependenţei sale de o piaţă europeană a automobilului aflată în criză.
Preşedintele companiei, Philippe Varin estima că aceste rezultate „reflectă deteriorarea mediului în sectorul automobilistic din Europa”. Cuvântul „sânge” este adesea menţionat relativ la criza industriei auto europene, sector care reprezintă circa 12 milioane de locuri de muncă. Referindu-se la concurenţa din ce în ce mai mare, preşedintele grupului Fiat, Sergio Marchionne declara că Volkswagen va crea o „baie de sânge” printre concurenţii săi cu remizele folosite. Iar ministrul francez Arnaud Montebourg a anunţat că Franţa se va bate „până la ultima picătură de sânge” pentru salvarea siturilor sale. Constructorii Opel, Ford, Renault, Peugeot şi Fiat sunt în deficit în Europa, cu uzine care operează adesea la jumătate de capacitate. Ford a închis două dintre uzinele sale din Marea Britanie şi una în Belgia. Peurgeot are în vedere închiderea uzinei de lângă Paris şi Opel este pe punctul de a opri producţia la Bochum. Şi problema cea mai gravă este că alte întreprinderi