Absolvenții de Executive MBA ai Central European University și Maastricht School of Management din România estimează, pentru anul acesta, o creștere economică de 0.85%.
Aceștia se întâlnesc periodic și încearcă să estimeze o prognoză și să deseneze o direcție pentru viitorul imediat și mediu al țării. Practic, răspund la două întrebări: “Estimați creșterea economică a Romaniei în 2013” și “Care este principalul obiectiv care trebuie adresat pentru ca românii să fie mai fericiți în 2018? Elaborați puțin”.
La prima întrebare, media răspunsurilor arată o așteptare (în cazul unui an agricol mediu) de creștere economică de 0.85%. La a doua întrebare, indicatorul analizat a fost “fericirea”, în linie cu cercetările inovative asupra măsurării stării comunităților pe plan global. În mod aparent surprinzător pentru niște specialiști în business, aceștia au afirmat în primul rând că fericirea românilor pe termen mediu (2018) este corelată puternic și cauzată în primul rând nu de condiții economice sau schimbări de sistem administrativ, ci de întărirea comunităților și a spiritului de comunitate.
Răspunsurile cele mai multe din acest cluster au menționat clar cuvântul “comunitate”, cu precizarea implicării proactive individuale, dar și trăsături inerente creșterii spiritului de comunitate, cum ar fi creșterea încrederii sau creșterea toleranței. În ordine descrescătoare, celelalte obiective relevante de adresat pentru creșterea stării de fericire la români sunt diminuarea corupției, schimbarea sistemică în educație, schimbarea sistemului de gestionare a statului, creșterea ponderii antreprenoriatului și, mai general, creșterea responsabilizării românilor pentru propria soartă, strategie de țară și focus pe un termen mai lung, dezvoltarea infrastructurii și a sistemului de sănătate.
În cadrul programelor de Executive Master în Business Administration,