NewsTimbrul de mediu, care va inlocui taxa auto de poluare, a suferit noi modificari fata de proiectul prezentat de oficiali luna trecuta.Noua forma dezavantajeaza masinile echipate cu motoare diesel, care vor fi taxate si de doua ori mai mult decat cele pe benzina.
In noua forma, timbrul de mediu pentru o masina Volkswagen Golf 4 din 2003, cu motor Euro 4 de 1,4 litri, va fi de 384 de eurodaca foloseste benzina drept carburant si de peste 900 de eurodaca utilizeaza motorina.
Si in cazul unui Ford Focus din 2005, tot Euro 4, cu un motor de 1,6 litri, dar cu emisii mai mici de CO2, timbrul de mediu va fi de 315 euroin varianta pe benzina si de 550 euroin cazul celei pe motorina.
Valoarea timbrului de mediu creste puternic la masinile Euro 3. Pentru un Passatdin 2004 cu motor de aproape 1900 de centimetri cubi, cumparatorul va plati 1400 de euroin cazul motorului pe benzina si 2400 de euroin versiunea Diesel.
Pentru un Polo, cu acceasi vechime si emisii de CO2, dar cu cilindreea sub 1,2 litri, timbrul de mediu va fi de 1070 de eurola motorul pe benzina si cu 1870 de euroin varianta pe motorina.
La batranele Daciiautohtone timbrul de mediu creste fata de varianta initiala, si va fi de944 de europentru oSuper Nova Euro 2 din 2001, si de 447 de eurola o berlina veche de 23 de ani.
Proiectul va fi prezentat Guvernului saptamana viitoare.
Sursa: PROTV
NewsTimbrul de mediu, care va inlocui taxa auto de poluare, a suferit noi modificari fata de proiectul prezentat de oficiali luna trecuta.Noua forma dezavantajeaza masinile echipate cu motoare diesel, care vor fi taxate si de doua ori mai mult decat cele pe benzina.
In noua forma, timbrul de mediu pentru o masina Volkswagen Golf 4 din 2003, cu motor Euro 4 de 1,4 litri, va fi de 384 de eurodaca foloseste benzina drept carburant si de peste 900 de eurodaca