Nu numai Google construieşte maşini fără şofer, ci şi o echipă de la Universitatea Oxford, care şi-a demonstrat proiectul de curând. În câţiva ani, ceea ce părea SF poate deveni realitate.
Cercetătorii de la Oxford au adaptat un Nissan Leaf şi l-au dotat cu camere de mici dimensiuni şi mai mulţi senzori laser. În momentul când maşina este condusă manual, senzorii sunt ochii ei, creând un model 3D al împrejurimilor, care alimentează un computer. Apoi, maşina îşi aminteşte locurile şi drumurile şi se poate conduce singură, scrie “The Daily Mail”.
Totul se realizează cu ajutorul unui iPad care a fost montat pe bord şi care întreabă şoferii dacă vor să conducă manual sau să acţioneze pilotul automat. Laserul din partea frontală scanează drumul de aproximativ 13 ori pe secundă şi vede pietoni, biciclişti şi alţi participanţi la trafic, până la 50 de metri distanţă şi un unghi de 85 de grade. În momentul când maşina vede un obstacol, maşina încetineşte, dar şi şoferul poate acţiona pedala de frână.
Maşină fără GPS
Avantajul acestei maşini este faptul că nu foloseşte sistemul GPS, anunţă cercetătorii de la Oxford. Astfel, vehiculul nu trebuie să ştie unde este în spaţiu, ci se bazează pe senzori pentru a scana în permanenţă împrejurimile. Îmbunătăţirile ar putea costa doar 6.000 de euro.
Aceste caracteristici sunt explicate şi pe site-ul oficial al proiectului. Astfel, cercetătorii folosesc matematica probabilităţilor şi estimări pentru a ajuta roboţii să interpreteze datele senzorilor. Astfel, ei folosesc tehnici prin care calculatoarele pot învăţa şi interpreta automat datele.
Ei au ales domeniul maşinilor fără şofer, deoarece consideră că sistemul de transport civil este ultimul bastion al automatizării, dar şi unul dintre cele mai importante. “Vom avea maşini care se vor conduce singure, care vor interacţiona cu ceilalţi participanţi