La Compania de Transport Public Arad, în depoul de tramvaie de pe strada Cocorilor, a avut loc ieri prezentarea publică a unui tramvai recondiţionat în integralitate şi care va fi pus în circulaţie în curând. Reabilitarea a fost realizată prin cooperarea CTP cu o firmă din Arad înfiinţată de un investitor italian, Fabio Logli. „Acesta este primul vagon reabilitat şi este o performanţă din toate punctele de vedere, cu toate inconvenientele de care ne-am lovit. Unul dintre inconveniente a fost vremea, temperaturile scăzute influenţând pe alocuri calitatea lucrului, dar este o experienţă din care toţi am avut de învăţat. Important este că am reuşit să arătăm că şi în România, în Arad, se pot realiza astfel de reabilitări eficiente şi cu costuri mici”, a spus Fabio Logli.
Unul dintre oamenii importanţi în acest proiect a fost arădeanul Marius Mariş, cel care a făcut „legăturile” între autorităţile locale şi CTP pe de-o parte, şi investitorii italieni pe de altă parte. Potrivit lui Mariş, vagonul reabilitat era unul dintre cele mai distruse vagoane aflate în proprietatea CTP Arad, de producţie germană şi fabricat în 1969. „Tocmai vechimea vagonului şi gradul excesiv de deteriorare ne-a determinat să-l alegem. S-a lucrat la recondiţionare exclusiv cu muncitori români, coordonaţi de Adriano Zannotti, originar din zona Brescia dar cu unul dintre părinţi român. Adriano a muncit alături de români zi de zi. În privinţa materialelor, s-a folosit o folie cu strat dublu: primul strat este purtător de culoare, cel de-al doilea fiind de protecţie – este impermeabil la razele ultraviolete, deci protejează culorile. Stratul protector este antigrafitti, deci orice desen va putea fi spălat chimic fără a rămâne urme şi fără a se afecta în vreun fel folia”, a spus Marius Mariş.
În privinţa culorilor alb-roşu, Marius Mariş a spus că „… nu este tramvaiul UTA” dar est