După cum a promis de la bun început, Alexander Bălănescu a oferit craiovenilor o seară de muzică unică, diferită şi inconfundabilă, ce-i poartă categoric semnătura
Miercuri seară, Filarmonica „Oltenia“ a avut un oaspete special. Violonistul Alexander Bălănescu, fondatorul „Bălănescu Quartet“ şi reputat muzician, mai ales peste hotare, a cântat pentru prima dată în Craiova. Asta s-a întâmplat în faţa unei săli îmbucurător de plină pentru o seară de muzică de cameră, unde spectatorii sunt, de regulă, puţini.
Abia venit de la Bucureşti, unde a cântat cu Ada Milea, Bălănescu a oferit câteva zeci de minute bune de educaţie muzicală modernă, îndepărtându-se de stilul clasic de interpretare cu care eram obişnuiţi. Bach a sunat altfel din arcuşul şi vioara românului plecat în ‘69 din ţara noastră. „Avertizarea“ dinainte de concert a rămas valabilă. Bach-ul lui Bălănescu a fost plin de improvizaţie, condimentat din plin cu stilul pasional de interpretare care, din câte şi-au dat seama spectatorii, îi este mai mult decât caracteristic. Bălănescu l-a luat pe Bach şi l-a făcut al lui.
Povestea lui Johnny
De la atâta pasiune în cântat, s-a rupt şi o coardă de la arcuş. N-a băgat nimeni de seamă, căci suna la fel. Cu aceeaşi dexteritate, avangardist şi nonconformist, după Partita nr. 3 a compozitorului german, domnul cu pălărie neagră şi ochi albaştri ne-a flatat cu două compoziţii proprii, în primă audiţie. „Winter Variations“, o melodie iernatică, amorţită şi tristă, a fost compusă pentru coloana sonoră a filmului „Il Partigiano Johnny“, un film de război în care această lucrare spune, prin muzică, povestea personajului principal. Trăiri, emoţii, tremur, furie şi momente de linişte ni l-au caracterizat pe acest Johnny, un nume pe care nu-l vom uita prea curând, căci deja ne e prieten. Variaţiunile care au urmat sunt materializarea deciziei lui Bălănescu