Proiectul de infrastructură care ar fi trebuit să lege Moldova de vestul ţării, promis de politicienii USL în ultima campanie electorală pentru alegerile parlamentare, a fost „uitat“ de către responsabilii din Guvern.
Proiectul autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş este vehiculat încă din anii 2004-2005, de către reprezentanţii tuturor partidelor care s-au succedat la putere. Şoseaua rapidă între Moldova şi Ardeal ar putea aduce un impuls economic masiv judeţelor de la graniţa Uniunii Europene.
Majoritatea investitorilor străini care s-au arătat interesaţi să deschidă sucursale în zonă de-a lungul ultimilor ani au invocat drept piedică majoră lipsa infrastructurii: a unui aeroport care să permită aterizarea avioanelor de mare capacitate şi a unei autostrăzi către vestul ţării.
În timpul guvernării PDL, proiectul autostrăzii ajuns doar până în faza studiului de prefezabilitate. În urma calculelor făcute, specialiştii au ajuns la concluzia că şoseaua ar trebui să dispună de o investiţie uriaşă pentru a putea fi pusă în practică: 9 miliarde de euro.
Actualii guvernanţi au avut proiectul autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş pe lista promisiunilor din campania electorală. Imediat după alegeri, prim-ministrul Ponta le-a transmis parlamentarilor de Iaşi că „nu există soluţie de finanţare a autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, dar că-i mulţumeşte lui Relu Fenechiu dacă gaseşte o soluţie".
În urmă cu trei zile, Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, a întărit declaraţiile iniţiale ale primului ministru. "Nu sunt un fan al autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş. Nu vreau să mă pronunţ că e sau nu un proiect fezabil", a declarat Dan Sova, în cadrul emisiunii „Prim Plan» difuzate de TVR 1.
Autorităţile judeţene din Iaşi critică dur atitudinea membrilor Guvernului.
„Nu pot fi de acord cu declaraţia