DE LA O ZI LA ALTA
Conexiuni ale „DRUMULUI KENTULUI"
PARADISUL MAŞINILOR FURATE
....Este România! O va recunoaşte fără să clipească, oricare rezident din Orientul Mijlociu. Cineva era frapat de faptul că în Liban, Iordania, Siria nu vezi decît Mercedes-uri sau BMW-uri, mirîndu-se de puterea de cumpărare a localnicilor. Realitatea este că, potrivit aprecierilor unor experţi, din 10 astfel de maşini, 8 sînt furate! Bandele specializate din Europa Occidentală fură maşini de valoare, din producţia ultimilor ani, le întocmesc acte false şi pornesc cu ele la drum spre Est. O importantă escală în acest traseu este România. O parte din maşini sînt „indigenizate", în special de cetăţenii de origine arabă, şi folosite aici ca maşini de „firmă". Marea majoritate însă după un tratament „cosmetic" iau calea Orientului Mijlociu, pe şosea (Bulgaria — Turcia) sau pe mare (din Constanţa). Un cunoscător ne încredinţa că circa 90 la sută dintre autoturismele înmatriculate în categoria „12-B" şi avînd ca ani de fabricaţie 1990-1992 sînt de furat! Printre proprietarii de astfel de maşini (care au cel puţin beneficiul de a putea apărea că nu sînt la curent cu adevărata provenienţă a acestora) se numără şi cîţiva dintre angrosiştii pieţei ţigărilor: ALI HAMED (BMW 520, 12-B-4559), GEORGES, SAJ-KALI (BMW 318, 12-B-3626), WAEL GADH BAN (MERCEDES, 8-TM-3277), MOHAMED MURAD (AUDI B-0143; RENAULT ESPAGE 12-B-5282 - ale cărui acte au fost deja falsificate de două ori şi un SAAB). Mai este un MERCEDES 200 8-TM-329, aparţinînd unui irakian şi altele. Printre „specialiştii" trasferului de autoturisme de lux dintr-o parte în alta a lumii mai sînt pomeniţi BASSAM MELHEM, MURAD MOHAMED şi fraţii HASSAN şi HUSSEIN MAMI, AHMAD şi MAHMOUD BAGDAY. Şi alţii. Vom reveni, în conexiune directă cu cercetările desfăşurate de organele judiciare asupra reţelelor româno-germane şi a „colabo