*„An de an, avem cel puţin 15-20 de echipe din România”
Turcia este o ţară înfloritoare. Fie că este vorba de comerţ, sport sau turism, poporul turc se autodepăşeşte folosindu-se doar de mijloace proprii.
În cadrul unui reportaj redactat la faţa locului, vă prezentăm modalitatea în care statul şi deopotrivă oamenii de afaceri locali câştigă împreună sute de milioane de euro anual doar din fotbal. Când Cezar a cucerit Anatolia, în cea mai uşoară victorie a Imperiului Roman a rostit celebra sintagmă: „Veni, vidi, vici” ( „Am venit, am văzut, am învins”). Cuvintele liderului roman se regăsesc astăzi pe limba oamenilor de afaceri care au investit în urmă cu zece ani într-o provincie aridă, neprietenoasă, cu temperaturi care vara depăşesc 45 de grade, loc pe care l-au transformat într-o constantă sursă de venit. La începutul anilor 2000, în sudul regiunii Antalya începeau să se ridice primele complexe turistice. La iniţiativa statului turc, orice persoană a primit gratuit o zonă de teren, singura condiţie impusă fiind construirea unui resort de cinci stele. Statul turc a plusat, acordându-le oamenilor de afaceri dispuşi să investească în această zonă subvenţii şi totodată anumite „scutiri” de taxe şi impozite. La mai bine de un deceniu, sudul Turciei se bucură de 44 de staţiuni care adăpostesc anual peste 30 de milioane de turişti.
Rai fotbalistic în sudul Antaliei
În Antalia, una dintre provinciile sudice ale Turciei, se regăsesc cinci staţiuni: Kemer, Lara, Belek, Side şi Alanya. Toate sunt cunoscute pentru stagiile de pregătire pe care echipele de fotbal le efectuează în primele patru luni ale anului, precum şi pentru numărul uriaş de turişti din timpului sezonului de vară, toţi cazaţi în regim de „all inclusive”. Temperaturile propice unei pregătiri centralizate, precum şi locaţia, la graniţa dintre Europa şi Asia fac ca cele