Ford produce la fabrica din Craiova cel mai avansat model al său afl at în acest moment pe piață, o mașină sută la sută românească
1 /.
Deşi producţia modelului B-Max a început încă de anul trecut în România, la fabrica de la Craiova, mărturisesc faptul că nu-l văzusem decât în câteva fotografii pe internet. Simţeam, aşa, un sentiment de mândrie patriotică, vizavi de faptul că produsul e considerat sută la sută „Made in Romania”.
În Bănie, se făcea pe vremuri celebrul „Oltcit”, maşina fără lichid de răcire la motor! Concurentul bătrânei Dacia 1300 n-a avut însă viaţă prea lungă după 1990 şi a ajuns piesă de muzeu. De pe platforma fabricii de la Craiova au ieşit ulterior modelele sud-coreenilor de la Daewoo. Apoi au venit americanii! Americanii de la Ford.
Cinci stele la EuroNcap
Mă aşteptam, având în vedere surprizele celor de la Ford din ultimii ani, ca şi B-Max să vină cu ceva nou. Văzusem C-Max-ul, acum vreo patru ani, cu acel sistem de parcare „fără mâini” de-a dreptul incredibil. Şi la B-Max noţiunea de noutate păleşte. „Găselniţa” e de fapt o inovaţie în domeniu, care defineşte modelul despre care oamenii de la Ford spun că este „cel mai avansat produs al gamei în acest moment”. Este vorba despre lipsa montantului central „B” sau, mai pe româneşte, a stâlpului dintre uşi!
Acesta lipseşte cu desăvârşire, dar se regăseşte în momentul în care uşile sunt închise. Toate încercările anterioare, ale diverşilor producători, de a fabrica un model fără „stâlpi” s-au lovit de securitatea autoturismului. Ford a făcut ce a făcut şi a născocit pentru maşina fabricată la Craiova ceea ce până nu de mult părea o utopie. Iar la testele EuroNcap, Ford BMax a primit cinci stele.
Noul B-Max e conceput pentru şoferul contemporan, care nu are habar de mecanică, ci ştie doar să bage în viteză şi să alimenteze la pompă. Chiar dacă este o maşină compac