Conducerea Societatii Nova Apaserv si sefii Consiliului Judetean au lasat-o mai usor cu „mega actiunea” de recuperare a datoriilor de la botosanenii cu restante la plata apei. Nici verificarea din casa in casa a apometrelor nu mai continua cu acelasi elan ca in urma cu o saptamana. „S-au revoltat angajatii de la apa, nu le convine sa iasa din birouri pe teren”, spune Florin Turcanu, presedintele Consiliului Judetean. Acesta sustine insa si ca impotrivirea birocratilor in desfasurarea acestei actiuni ar putea sa ii lase fara locuri de munca.
In urma cu mai bine de o saptamana, conducerea Consiliului Judetean si acea a operatorului de apa se lauda cu o actiune de amploare, prin care 58 de angajati ai Societatii Nov Apaserv erau mobilizati la verificarea apometrelor din zonele de case si vile, dar si la recuperarea datoriilor clientilor de la blocuri. „Am scos din birouri angajatii de la apa si i-am trimis sa aduca bani de la datornici, sa verifice din casa in casa daca au apometre, daca ce arata apometrele corespunde cu consumurile raportate de clientii respectivi”, declara atunci Florin Turcanu, presedintele Consiliului Judetean.
Vinerea trecuta, insa, acesta anunta ca a fost nevoit sa intrerupa actiunea din cauza ca angajatii mobilizati in aceasta actiune au amenintat cu reclamatii pentru ca sunt pusi sa faca o munca, cea de incasare a facturilor, pe care nu o au trecuta in fisa postului. „Nu mai vor sa iasa pe teren pentru ca nu au facturarea in atributii. Au inceput sa faca mofturi si trebuie sa le modifice conditiile in contractul de munca ca sa poata sa mearga si la incasat. Au fost doar doua, trei zile si s-a vazut, au facut ceva incasari”, a spus Florin Turcanu.
Motiv de externalizare a serviciilor
Presedintele Consiliului Judetean spune ca atitudinea unora dintre angajati l-a determinat sa ia serios in calcul externalizarea uno