Colegii de serviciu nu ţi-i alegi, cum se întâmplă cu prietenii, aşa că e de aşteptat să nu te înţelegi bine cu toată lumea, la birou. Ce te faci însă când de la mici divergenţe de opinie se ajunge la conflicte serioase, care ameninţă să destabilizeze echipa şi să scadă randamentul tuturor? Psihologul Andreea Dîrzu te învaţă, prin câteva trucuri, cum să previi astfel de probleme şi cum să creezi o atmosferă plăcută la locul de muncă. Colegii de serviciu nu ţi-i alegi, cum se întâmplă cu prietenii, aşa că e de aşteptat să nu te înţelegi bine cu toată lumea, la birou. Ce te faci însă când de la mici divergenţe de opinie se ajunge la conflicte serioase, care ameninţă să destabilizeze echipa şi să scadă randamentul tuturor? Psihologul Andreea Dîrzu te învaţă, prin câteva trucuri, cum să previi astfel de probleme şi cum să creezi o atmosferă plăcută la locul de muncă.
Un coleg sau o colegă s-a trezit să comenteze felul în care ţi-ai îndeplinit sarcina? Nu i-o “plăti” atrăgându- i atenţia că nu şi-a asortat cravata sau eşarfa la hainele pe care le poartă! Este lipsit de profesionalism să faci remarci personale într-un astfel de context. Păstrează- ţi calmul şi demontează argumentat afirmaţia răutăcioasă.
După ce-a fost criticat de şefi, unul dintre colegi îşi descarcă nervii pe tine? N-o lua ca pe un afront personal! Această ieşire deplasată nu are, de fapt, nici o legătură cu tine şi, foarte probabil, după ce-i vor trece nervii, îţi va prezenta scuzele de rigoare. Iar dacă n-o face, poţi să-i atragi atenţia, discret şi diplomat, că a greşit.
Vorbele aruncate la nervi înrăutăţesc lucrurile. Când simţi că discuţia “se aprinde” şi riscă să se transforme într-o ceartă, ar fi bine să iei o pauză şi să-i sugerezi şi interlocutorului tău să facă la fel. Ieşiţi la aer 5 minute, liniştiţi-vă şi, cu mintea limpede, reluaţi dialogul, căutând soluţii la problema care v