Autorităţile vor să "înceteze de comun acord" contractul cu Bechtel, compania americană căreia statul i-a încredinţat direct, în urmă cu nouă ani, contractul pentru construirea Autostrăzii Transilvania (Braşov-Borş).
Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, a declarat pentru gândul că aşteaptă, în cursul săptămânii viitoare, răspunsul Bechtel la scrisoarea prin care a anunţat compania americană intenţia statului român de a încheia contractul "de comun acord" cu compania americană.
"Nu mai avem bani, schimbăm mecanismul de finanţare. Avem un caz fortuit. Ei au înţeles", a spus Şova. În ianuarie, la audierile din Parlament, Şova a precizat că "singura soluţie" pentru Autostrada Transilvania o reprezintă parteneriatul public- privat sau concesiunea.
Întrebat dacă România nu riscă să plătească despăgubiri de sute de milioane de euro în cazul încetării contractului cu compania americană, Şova s-a eschivat de la un răspuns concret.
"Acest contract a fost negociat (în 2011 n.n.) de doamna ministru Boagiu în proporţie de 60%. De obicei, astfel de clauze sunt subînţelese. Acum nu ne aflăm într-o astfel de situaţie", a spus Şova.
În prezent, din totalul celor 415 km proiectaţi, au fost deschişi circulaţiei doar 52 de km, între Câmpia Turzii şi Gilău, suma totală încasată de Bechtel de la statul român se ridică la aproape 1,5 miliarde euro.
În prezent, singurul tronson pe care mai lucrează, teoretic, compania americană Bechtel este Suplacu de Barcău-Borş, însă din primăvara anului 2011 ritmul lucrărilor a încetinit vizibil, potrivit informaţiilor furnizate gândul la finele anului trecut de Nicolae Tivadar, primarul localităţii Suplacu de Barcău.
Anca Boagiu: La renegociere, problemele din contractul cu Bechtel au fost rezolvate
Contactat de gândul, fostul ministru al Transporturilor,