Revoluția tehnologică (în digital și industria comunicațiilor), coroborată cu o rată de penetrare a internetului tot mai mare, determină transformarea radicală a conceptului de bancă.
Grație tehnologiei, ghișeul bancar ajunge direct sub ochii noștri de la kilometri distanță, la distanță de numai un click. Îl putem accesa de oriunde ne-am afla și în orice moment al unei zile, eliminând astfel atât barierele de distanță, cât mai ales pe cele de timp (băncile au un program limitat).
Dacă în România conceptul modern de banking acum prinde viteză, cu o afinitate mai mare în rândul tinerilor, în străinătate lucrul de la distanță cu banca prin intermediul dispozitivelor mobile este deja o practică dominantă. Când vine vorba de conectare la internet, 69% dintre utilizatori o fac prin intermediul dispozitivelor mobile - smartphone, netbook sau tablete (vezi graficul 1), conform unui studiu internațional realizat de Accenture în anul 2012.
Nu doar tinerii preferă însă să interacționeze cu banca prin dispozitivele mobile. Aceeași tendință este vizibilă și la nivelul generațiilor adulte sau al persoanelor care au peste 50 de ani, potrivit unui studiu PwC (vezi graficul 2). Principalele avantaje pentru clienți, în ceea ce privește canalul mobil, sunt conexiunea online ieftină și sigură, accesul în timp real la informații despre conturi și tranzacții, o gamă extinsă de servicii în deplină securitate, precum și consilierea interactivă personalizată.
România, o piață cu potențial mare
Românii cu vârsta peste 15 ani au utilizat internetul într-o proporție mai mare în 2012 comparativ cu 2010, incidența crescând cu 8,4% pe parcursul a doi ani, până la un nivel de 48,7%, potrivit unui studiu publicat recent de GfK. Același studiu a indicat faptul că, anul trecut, 50% dintre utilizatorii constanți de internet erau b