Un investitor lãsat sã lucreze în liniste si fãrã a fi presat de factorul politic reuseste sã punã Statiunea Straja pe harta statiunilor de schi renumite din România.
Emil Pãrãu, administratorul si principalul investitor din Straja, aduce în statiune mii de turisti chiar si în vreme de crizã prin manifestãrile pe care le organizeazã. Festivalul Oamenilor de Zãpadã, Serbãrile Zãpezii, ori Boboteaza pe pârtia de schi, sunt doar câteva din actiunile omului de afaceri care se bucurã în fiecare sezon de succes. Ultima „ispravã” realizatã este cupa dedicatã celebrului urs din statiune, Baloo. Cum trebuie mentinut interesul turistilor în fiecare week-end, în Straja s-a mai gãsit o modalitate de a-i atrage pe cei care vor o vacantã în vârf de munte. Asa a apãrut Atto o mascotã care-i bucurã pe micutii ajunsi în statiune. Ideea a apartinut unui un tânãr economist din Petrosani, iar Emil Pãrãu a pus-o în practicã cu succes.
Mascotã inspiratã de legende
Povestile momârlanilor (n.r. urmasii dacilor) spun cã în partea de vest a Vãii Jiului, de la Câmpu lui Neag si pânã în masivul Vâlcan, unde este statiunea Straja, sãlãsuia un dragon cu sapte capete care apãra zona de primejdii. Dragonul speria însã si oamenii pânã când un tânãr foarte curajos l-a pus pe fugã, pe vecie. Din acest sezon turistic balaurul s-a reîntors în Straja. Miturile tesute de negura timpului în jurul statiunii de lângã Lupeni, au inspirat un tânãr economist în încercarea sa de a atrage mai multi turisti în zona de vacantã. Asa a apãrut dragonul Atto, un balaur care „este
prietenos, haios si le aduce turistilor un zâmbet”. Tânãrul a vrut sã-si încerce „inventia” si în sezoanele trecute a îmbrãcat la fiecare sfârsit de sãptãmânã costumul. Ideea a prins iar în acest sezon Atto a fost iarãsi în statiune o atractie. „S-a bucurat de un succes neasteptat. Alegerea a fost destul de grea. Am a