Grupul Ford, care a cumparat uzina auto de la Craiova in urma cu 6 ani, nu s-a tinut de promisiunile privind investitiile si productia, desi a obtinut un ajutor de stat in valoare de 143 mil. euro, plus o garantie de imprumut pentru aproape jumatate de miliard. Americanii dau vina pe criza, iar autoritatile ezita sa-i amendeze, de teama ca acestia ar putea inchide fabrica.
Ford Romania a produs la uzina din Craiova, anul trecut, numai 30.000 de automobile B-Max, de aproape doua ori mai putine decat s-a angajat in contractul de privatizare.
Jan Gijsen, presedintele Ford Romania, declara anul trecut, la momentul lansarii modelului B-Max, ca in 2012 vor fi produse 60.000 de unitati, iar din acest an 105.000 unitati.
Ce s-a intamplat intre timp? Cererea de masini nu s-a situat la nivelul asteptat de americani, astfel ca productia a trebuit redusa.
"Pana la 31 decembrie 2012, Ford Romania a produs 30.217 unitati B-Max si 26.991 de unitati ale motorului EcoBoost de 1.0 l. Aceste volume de productie au fost in principal motivate de cererea redusa din partea consumatorilor din toata Europa, ca urmare a profundei recesiuni inregistrate pe mai multe piete, astfel ca producerea de automobile fara a avea comenzi din partea clientilor nu a fost fezabila”, au declarat reprezentantii Ford Romania, citati de Income Magazine
Aceasta situatie afecteaza nu numai compania, ci si bugetul de stat. Asta in conditiile in care, “vrajite” de promisiunile americanilor, autoritatile s-au grabit sa acorde concernului Ford un ajutor de stat de 143 milioane de euro (in perioada 2008-2012) si i-a garantat un imprumut de 400 milioane de euro luat de la Banca Europeana de Investitii pentru dezvoltarea uzinei de la Craiova.
Dincolo de faptul ca nu a inregistrat beneficiile asteptate, statul roman mai are o problema. In contractul de