Mult discutata Lege a taximetriei a ajuns din nou în dezbaterea Parlamentului, fiind una dintre restanţele legislative care a fost lăsată moştenire de ultimele două guvernări. Deputatul braşovean Emil Niţă, care este raportor pe această lege, a precizat că lipsesc câteva reguli care sunt absolut necesare pentru ca activitatea în domeniu să se desfăşoare normal. „Este destul de greu să găseşti un punct de vedere comun cu privire la ce propun organizaţiile profesionale, dar am avut discuţii cu acestea şi sunt câteva lucruri pe care trebuie să le reglementăm, cum ar fi, de exemplu, acordarea de autorizaţii în funcţie de numărul de maşini, pentru a evita apoi, comerţul cu atorizaţii, sau eliminare sclaviei în domeniu”, a punctat Niţă.
Acesta susţine că, în prezent, practica sclaviei în taximetrie este în floare, respectiv că sunt persoane care deţin mai multe maşini cu atorizaţii, pe care le „închiriază”, iar, la finalul zilei, taximetristul este obligat să-i ducă o anumită sumă „patronului”, pentru care nu se emite nici un fel de act, ceea ce înseamnă automat evaziune fiscală. „Dacă şoferii nu aduc la sfârşitul zilei o anumită sumă de bani, întotdeauna se găseşte cineva să-i înlocuiască, de aceea vorbim de sclavie, fiindcă şi taximetristul este obligat să facă cumva rost de «taxa» pe care i-o cere patronul, că altfel rămâne fără pâine”, a explicat Niţă.
Vezi aici ce sume se încasează „la negru” în domeniul taximetriei, la Braşov
Mult discutata Lege a taximetriei a ajuns din nou în dezbaterea Parlamentului, fiind una dintre restanţele legislative care a fost lăsată moştenire de ultimele două guvernări. Deputatul braşovean Emil Niţă, care este raportor pe această lege, a precizat că lipsesc câteva reguli care sunt absolut necesare pentru ca activitatea în domeniu să se desfăşoare normal. „Este destul de greu să găseşti un punct de vedere comun cu privi