Crista Bilciu, regizor şi scriitoare, din Târgu Mureş, face teatru independent de aproximativ 7 ani în Bucureşti, realizând 18 spectacole, ultimele trei, “Poezisele”, “Ieudul fără ieşire” şi “Blas-fem”, cu trupa Teatrul de Foc. A fost şi asistentă de regie la câte două spectacole regizate de Silviu Purcărete şi Alexander Hausvater. În anul 2011 a debutat cu “Poema desnuda”, la Cartea Românească. A făcut Facultatea de Litere, specializarea română-engleză, la Universitatea “Petru Maior”(UPM) din Târgu Mureş, regie la Universitatea de Arte din Târgu Mureş, apoi Facultatea de Regie de Film şi TV, la Universitatea Media din Bucureşti. A absolvit două mastere, în prezent fiind doctorand în Poezie contemporană românească la UPM. M-am întâlnit cu Crista Bilciu în Bucureşti, într-o sală a Casei de Cultură a Studenţilor, unde sunt jucate acum spectacolele ei, mi-a povestit despre întâlnirea cu regizorul Silviu Purcărete, despre teatrul independent şi despre încercarea de a intra în sistemul teatrelor de stat, spunându-mi şi că s-ar bucura să vină cu unul dintre spectacolele sale în Târgu Mureş. Reporter: Cum e să faci teatru independent în România?
Crista Bilciu: Fac teatru independent de vreo 7 ani. Nu mai ştiu cum e mişcarea independentă în Târgu-Mureş acum, dar eu am crescut cu teatrul alternativ făcut la Underground la Teatrul Ariel. Profesorii noştri erau scandalizaţi că mergem la acele spectacole, dar pe mine m-au ajutat să am o concepţie foarte modernă despre teatru. În Bucureşti mişcarea independentă e puternică, deşi unii spun că în România nu prea există teatru independent. Nu discut calitatea lui sau capacitatea de a face concurenţă teatrului instituţionalizat, dar sunt foarte mulţi tineri artişti care încearcă să supravieţuiască exprimându-se şi experimentând prin tot felul de spaţii, pentru că uşile teatrelor nu le prea sunt deschise, nu sunt concursuri de d