Suntem pe ultimul loc între statele membre în ceea ce priveşte reţeaua de autostrăzi aflată în exploatare, dar situaţia este şi mai dramatică dacă aruncăm o privire la tronsoanele de autostradă pe care se poate circula de luni bune sau chiar ani şi la care lucrările nu sunt finalizate în proporţie de 100%.
Vă prezentăm mai jos o listă cu tronsoanele de autostradă deschise circulaţiei, dar la care stadiul fizic al lucrărilor executate de constructori nu se află la 100% din standardele menţionate în contracte.
A3, secţiunea 2B Câmpia Turzii-Cluj Vest (52,55 km)- peste 40 de luni
Tronsonul de autostradă a fost deschis circulaţiei pe bucăţi: Turda-Gilău (42 km), în decembrie 2009, respectiv Câmpia Turzii – Turda (10 km), în noiembrie 2010. Stadiul fizic al lucrărilor la 1 ianuarie 2013 era de 97,18%. Altfel spus, românii circulă pe cei 42 de kilometri dintre Turda şi Gilău de 39 de luni, iar pe ceilalţi 10 km dintre Câmpia Turzii şi Turda de mai bine de 27 de luni, fără ca lucrările să fie finalizate.
A1, tronsonul Arad-Timişoara (32,25 km) – 14 luni
Acest tronson a fost deschis circulaţiei în 17 decembrie 2011 pe ambele căi de rulare între km 12+250 - km 44+500. Au rămas de executat lucrări auxiliare în afara părţii carosabile, se menţionează pe site-ul CNADNR. Într-un răspuns transmis revistei Capital, reprezentanţii companiei ne-au transmis că, la 15 ianuarie 2013, stadiul fizic al lucrărilor era de 98,77%. Altfel spus, se poate circula pe cei 32 de kilometri de 14 luni, dar lucrările vor fi gata abia în 30 iunie 2013.
A2, tronsonul Medgidia-Constanţa (30,8 km) – 7 luni
Tronsonul de autostradă Medgidia-Constanţa a fost deschis circulaţiei pe bucăţi. În iulie 2011 se putea circula pe o singură bandă pe sens pe o porţiune de 14,5 kilometri, iar din septembrie 2011 s-a dat în circulaţie şi celelalte două