CFR Călători, companie care ar urma să aibă până la sfârşitul lunii un manager din mediul privat, ar putea întrerupe circulaţia trenurilor pe anumite rute considerate neprofitabile, cele mai costisitoare linii pentru transportatorul feroviar de călători fiind Oraviţa - Anina, Grădiştea - Giurgiu, Roşiori - Alexandria, Zorleni - Fălciu, Medgidia - Negru Vodă.
"CFR Călători analizează raportul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare tren şi rută de circulaţie, fiind o procedură uzuală în ultimii trei ani, şi acţionează în consecinţă în scopul creşterii veniturilor şi scăderii cheltuielilor. Aceste analize reprezintă baza oricărei decizii manageriale, având ca scop reducerea costurilor operaţionale ale companiei şi în final echilibrarea financiară a companiei", au precizat pentru gândul reprezentanţii CFR Călători.
Costurile ridicate de operare ale celor cinci rute sunt generate în principal de garniturile învechite şi de locomotivele cu un consum foarte mare de carburanţi, "faţă de care CFR Călători doreşte să urmeze tendinţa europeană de utilizare a materialului de tracţiune de tip DMU/EMU pentru traficul de scurt parurs", au explicat reprezentanţii companiei.
În timpul discuţiilor din Parlament privind bugetul Transporturilor, ministrul Relu Fenechiu a precizat că o parte din infrastructura feroviară, mai exact liniile nerentabile, va fi închiriată unor operatori privaţi. "Există unele linii unde, pentru fiecare 100 de lei cheltuiţi, se încasează un leu", a spus Fenechiu.
Ministrul a precizat că va pune la punct o strategie prin care cele mai neprofitabile zece linii de cale ferată ar urma să fie închiriate unor operatori privaţi, iar pentru următoarele cele mai nerentabile zece rute ar urma să fie achiziţionate trenuri mai uşoare, cu un consum de combustibil mai redus.
De la efecte la cauză: radiografia furtului de pe căile ferat