Ministerul Mediului a elaborat forma finală a proiectului de lege al noului timbru de mediu, care va fi trimis Parlamentului. Forma finală a noului timbru de mediu instituie valori diferite în funcţie de tipul carburantului folosit, benzină sau motorină, pentru maşinile cu normă de poluare Euro IV şi Euro III. Maşinile diesel din această grupă de poluare vor fi taxate mai mult decât cele pe benzină.
Mai mult, forma finală a legii stabileşte, prin majorarea coeficienţilor, un nivel al timbrului de mediu mai mare decât cel în proiectul iniţial al Ministerului Mediului pentru maşinile mai poluante – de la Euro IV în jos. Valorile comunicate atunci pentru maşinile cu standardul euro V nu se schimbă, deci maşinile noi nu vor fi taxate în plus faţă de varianta din proiectul Ministerului Mediului.
Anterior proiectului de lege, timbrul de mediu calculat pe baza propunerii Ministerului Mediului nu diferenţia valorile în funcţie de tipul de combustibil. Acum, dieselul este mai taxat. Spre exemplu, pentru un VW Golf (cea mai vândută maşină second-hand din România) de 1,6 litri pe benzină, Euro IV, din anul 2005 (emisii de 163 g CO2/km) timbrul de mediu, în ultima sa formă, este este de circa 660 de euro. Pentru un Golf din acelaşi an, diesel, cu motor de 1,7 litri (140 g C02/km ) este de 607 euro. În forma iniţială avansată de Ministerul Mediului, taxa era de doar 347 de euro. În forma de acum a legii, taxa care ar trebui plătită se ridică la 428 de euro. Potrivit proiectului întocmit de Ministerul Mediului, timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere, dar nu şi în cazul tranzacţiilor civile (moştenire sau partaj). Noua taxă nu va fi plătită de persoanele cu dizabilităţi, dar va fi achitată la cumpărarea maşinilor de către instituţiile statului, cu excepţia serviciilor de ambulanţă, poliţie, jandarmer