Ministerul Transporturilor propune creşterea pedepselor minime pentru distrugerea reţelei de cale ferată de la 2 la 4 ani, respectiv de la 3 la 5 ani în cazul sustragerii de componente sau bunuri din vagoane, precizând că anul trecut pagubele generate de furturi s-au ridicat la 46,49 milioane lei.
Astfel, în 2011, pe reţeaua feroviară publică au avut loc 4.175 de cazuri de sustrageri, cu o valoare a pagubelor de 32,38 millioane lei, iar în 2012 au existat 3.465 de cazuri, cu o valoare a pagubelor de 46,49 milioane lei (10,4 milioane euro).
Autorii documentului precizează că elementele sustrase includ material mărunt de cale, traverse de lemn, şine, contraşine, eclise metalice, părţi componente ale instalaţiilor de siguranţa circulaţiei, echipament şi aparataj, cabluri de semnalizare şi telecomunicaţii, acestea fiind livrate firmelor care desfăşoară activităţi de colectare a deşeurilor industriale reciclabile.
Astfel, proiectul propune creşterea minimului special prevăzut de lege de la 2 la 4 ani pentru infracţiunea de distrugere, degradare sau aducere în stare de neîntrebuinţare a căii ferate, a materialului rulant, precum şi a instalaţiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora, respectiv de la 3 la 5 ani pentru sustragerea de componente ale căii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt în compunerea unui tren aflat în circulaţie sau programat pentru circulaţie.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu , a afirmat la 8 februarie că va propune ca reprezentanţii firmelor colectoare de fier vechi care achiziţionează componente din reţeaua de cale ferată sau nu anunţă autorităţile atunci când primesc asemenea oferte de achiziţie să răspundă penal.
Un document oficial prezentat de MEDIAFAX în luna octombrie arăta că CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoţi, care au crescut în ult