Fostul baschetbalist american Michael Jordan, care a împlinit, duminică, 50 de ani, continuă să fie una dintre personalităţile sportive cu cele mai mari venituri, el încasând 80 de milioane de dolari în 2012, în special datorită parteneriatelor cu firme precum Nike, Gatorade sau 2K Sports.
Potrivit revistei Forbes, pe lângă cele trei parteneriate, Jordan mai obţine sume importante de la Hanes (magazine de îmbrăcăminte sport), de la Upper Deck (producător de cartonaşe ilustrate), de la Presbyterian Healthcare (o reţea de spitale), de la şase restaurante, de la un showroom auto din Carolina de Nord şi de la o echipă de sporturi cu motor, deţinând totodată 80 la sută din acţiunile formaţiei Charlotte Bobcats, din NBA.
Deşi s-a retras din activitate de zece ani, Jordan se află pe locul doi în clasamentul celor mai bine plătiţi sportivi din lume, după pugilistul american Floyd Mayweather, care a obţinut 85 de milioane de dolari.
Marca Jordan, divizie a producătorului de echipament sportiv Nike, este "răspunzătoare" pentru majoritatea veniturilor lui Jordan. Parteneriatul dintre Nike şi Jordan este în vigoare de când Michael a fost ales de Chicago Bulls de la Universitatea din Carolina de Nord, în "draft-ul" din 1984. Contractul iniţial, semnat pe durata a patru ani, avea o valoare de 500.000 de dolari/an plus bonusuri. Deşi actuala înţelegere este secretă, unele surse apropiate celor două părţi susţin că aceasta ar fi în jurul a 60 de milioane de dolari anual.
Deşi au trecut aproape 30 de ani de la semnarea primului parteneriat, Nike, prin marca Jordan, deţine o cotă de piaţă 58 la sută în SUA în rândul produselor pentru baschet. Pe locul doi în acest clasament se află firma mare Nike (34 la sută), adidas (5,5 la sută), Reebok (1,6 la sută), şi Under Armour (0,6 la sută).
În ciuda faptului că Nike a semnat de curând contracte pentru marc