Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi au scăzut cu 0,1% în prima lună din acest an faţă de ianuarie 2012, la 4.218 unităţi, potrivit datelor Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care arată însă că importul de maşini rulate a urcat în acest interval cu 60%.
"În continuare, în luna ianuarie vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (81% din total), cu 11 puncte procentuale mai mult decât media înregistrată în 2012. De asemenea, continuă să se manifeste asupra pieţei impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 18.000 de autoturisme, înregistrează o creştere de 60% faţă de ianuarie 2012. La aceste cifre, rezultă că la fiecare autoturism nou vândut în România în prima lună din acest an, au fost aduse alte cinci rulate", se arată într-un comunicat al asociaţiei.
Comparativ cu decembrie 2012, vânzările de autovehicule au scăzut cu 40%.
Livrările de autoturisme s-au diminuat cu 4,1% faţă de ianuarie 2011, la 3.334 de unităţi, topul pe mărci fiind format din Dacia (758 de unităţi vândute), Skoda (368 unităţi), Volkswagen (308 unităţi), Renault (229 unităţi), Ford (209 unităţi) şi Hyundai (202 unităţi).
După provenienţă, vânzările de autoturisme din producţia internă au scăzut cu 17,8% iar cele din import s-au majorat cu 0,7%.
Pe modele, pe primul loc la începutul anului este Dacia Sandero, cu vânzări raportate de 237 unităţi, urmată de Dacia Logan (231 unităţi) şi Skoda Octavia (216 unităţi). Acestea sunt urmate de Dacia Duster (213 unităţi), Renault Clio (127 unităţi) şi Hyundai i20 (107 unităţi).
În funcţie de tipul de combustibil, continuă trendul din 2012 de creştere a ponderii autoturismelor cu motoare diesel (diesel 59,5% / benzină 40,5%).
Vehiculele comerciale uşoare (plus minibuse) au înregistrat o