Modernizarea tramvaielor, decisă de primarul Nicolae Robu în locul achiziţionării unor noi mijloace de transport în comun, este pusă în discuţie de mai mulţi timişoreni, pe portalul RATT.ro. Unii dezaprobă faptul că această decizie este luată de un singur om, fără să fie votată în Consiliul Local.
Modernizarea tramvaielor văzută de călători
Anunţul făcut de primarul Nicolae Robu, zilele trecute, că nu se vor face noi achiziţii de tramvaie şi că acestea vor fi reabilitate, pe forumul de discuţii ale portalului R.A.T.T. timişorenii şi-au exprimat punctul de vedere vizavi de acestă decizie. Unii spun că cei 500.000 de euro, costul reabilitării unui tramvai anunţat de primar, nu ar fi suficienţi pentru modernizarea în totalitate a unui vehicul, ci doar a vagonului motor şi că tehnologia modernă înseamnă mai mult decât internet, geamuri termopan, scaune noi sau camere video. Aceştia susţin că vor să "audă" şi despre uşi şi sistemul de închidere, detalii tehnice despre instalaţia de încălzire, despre cât de fiabilă va fi comanda motoarelor asincrone şi despre sistemele de frânare ale tramvaielor. "Le convine celor care vor prelua lucrarea să conceapă, să proiecteze, să adapteze şi să realizeze, în final, doar un singur vagon, dacă timişorenii se răzgândesc şi nu mai vor sau nu le place ce a ieşit? E ca şi când ai proiecta şi construi un tramvai unicat şi asta pe bani mărunţi, când de fapt tu ai cheltuit pe proiectarea şi construcţia prototipului, o gramadă de bani. Eu unul, nu m-aş apuca de lucru fără un contract ferm, întocmit pe un număr de vehicule care să acopere toate cheltuielile cu prototipul”, este de părere unul din utilizatorii forumului.
O altă întrebare vizează soluţiile găsite la înlocuirea tramvaielor care se vor afla în proces de modernizare. “Şi cât timp tramvaiele vor fi reabilitate (să zicem că doar Wegmann-urile), sigur n