După ce a fost acuzat că şi-a ucis partenera de viaţă, Oscar Pistorius trece prin momente dificile şi riscă acum să rămână fără sponsorii care-i asigură un venit important.
Cu toate că până zilele trecute era un favorit al sponsorilor, Oscar Pistorius a avut de suferit enorm în ultima vreme. Începând cu producătorul de echipament sportiv Nike şi continuând cu British Telecom, care au colaborat cu Pistorius în campaniile de publicitare la Jocurile Paralimpice de anul trecut, sponsorii se află în pragul unei decizii, existând posibilitatea să înceteze colaborarea cu sud-africanul.
„Dat fiind că procedurile legale se află în curs, ar fi nepotrivit pentru noi să facem prea multe comentarii în acest moment“, a fost declaraţia rezervată a purtătorului de cuvânt de la BT, al cărei ambasador rămâne deocamdată Pistorius.
„Momentan există un caz care face obiectul unei anchete, nu vorbim deocamdată despre sponsori“, au completat oficialii de la Nike Africa de Sud. Totuşi, pe site-ul paralimpicului figura o reclamă pentru Nike, care înfăţişa o fotografie a lui Pistorius şi sloganul „I am the bullet in the chamber“ (Sunt glonţul de pe ţeavă), poză care a fost retrasă după ultimele evenimente. „Este un site al lui Oscar, nu unul care aparţine lui Nike“, susţin oficialii producătorului de echipament sportiv.
Pistorius este primul paralimpic care a concurat cot la cot cu sportivii de la Jocurile Olimpice, devenind în scurt timp idol mondial. De asemenea, sud-africanul colaborează cu Thierry Mugler, brand din partea căruia nu există comentarii deocamdată, şi şi-a încheiat socotelile cu fabricantul de ochelari de soare Oakley. Potrivit „Financial Times“, parteneriatele pe care Pistorius le deţine în prezent îi aduc acestuia un venit de aproximativ 3,5 milioane de euro, fiind principala sursă financiară.