Edy International Spedition a intrat în insolvenţă, în vara anului trecut, în urma decesului lui Alin Popa, patronul grupului de firme Edy, care şi-a pierdut viaţa într-un accident rutier, în primăvara lui 2012. Numai că procesul insolvenţei se derulează cu peripeţii din cauza faptului că moştenitorii grupului de firme nu se înţeleg asupra deciziilor de conducere şi au intrat în conflict cu administratorul judiciar şi cu acţionarul minoritar.
În ciuda acestor probleme, Edy International Spedition are şanse de reorganizare. Citiţi mai jos povestea companiei, prin prisma Rovigo - administratorul judiciar.
Edy International Spedition are, încă, şanse de reorganizare, deşi este într-o situaţie dificilă, ne-a declarat Vasile Deleanu, partener în cadrul Rovigo, administratorul judiciar al societăţii. Domnia sa ne-a precizat: "Brandul Edy Spedition încă face bani, este apreciat, iar societatea este atractivă. Edy International Spedition are logistică, are camioane şi beneficiază acum de un management bun. Există şanse să o reorganizăm cu succes".
Datoriile totale ale Edy International Spedition sunt de circa 220 milioane de lei, din care Grupul ING (ING Bank şi ING Lease) deţine circa 48% din creanţele totale, Westerham Holding BV (acţionarul minoritar) - 10%, BRD - 5%. Rovigo a fost confirmat ca administrator judiciar al companiei cu votul a 66% din creditori, la finele anului trecut.
Din păcate, moştenitorii lui Alin Popa nu au căzut de acord asupra numirii administratorului special până la termenul impus de instanţă, susţine reprezentantul Rovigo. Astfel, judecătorul sindic a constatat ridicarea dreptului de administrare şi a conferit Rovigo puteri depline pentru gestionarea activităţii companiei.
Domnul avocat Deleanu descrie în termeni plastici situaţia în care a ajuns societatea înfiinţată de Alin Popa: "Grupul de firme Edy