Inspectorii Curții de Conturi ai României au ajuns la concluzia că drumul conoscut sub numele de „Transalpina” a fost construit degeaba, iar contractul pentru amenajarea lui a fost încheiat ilegal. Tu ce părere ai, cât de util este acest drum?
În 2008, în ultimele luni de mandat ale ministrului de atunci al Transporturilor, Ludovic Orban, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis să scoată la licitaţie reabilitarea DN 67 C. Lucrările au început efectiv în 2009, investiţia licitată ridicându-se la 1.3 miliarde de lei.
Citiţi mai mult: TRANSALPINA, INVITAŢIE SPRE MOARTE. Cel mai frumos drum din România este şi cel mai periculos
Potrivit unui raport întocmit de CC, nu au existat suficiente elemente credibile, reale şi fundamentate care să justifice demararea obiectivului de investiţii, iar după ce opţiunea a fost făcută, derularea investiţiei a acumulat în practică, în mod inexplicabil, aproape toate tipurile de vulnerabilităţi, disfuncţionalităţi şi deficienţe constate de audit în activitatea specifică a companiei.
Citiţi mai mult: Transalpina, şoseaua din nori. Avem un Tirol sub nasul nostru | FOTOGRAFII SPECTACULOASE
În plus, demararea lucrărilor realizate de compania omului de afaceri Nelui Iordache-Romstrade s-a făcut în mare grabă şi ilegal. Motivul: Transalpina nu a avut aviz de mediu de la începutul până la sfârşitul lucrării.
Citiţi mai mult: PEISAJ FABULOS. Transalpina, primul drum românesc nominalizat pentru un premiu de excelenţă la Paris | GALERIE FOTO
„Transalpina nu se regăseşte printre obiectivele naţionale prioritare, reglementate prin legislaţia primară (OG 16/1999/ LG nr.1/2002, LG 203/2003 şi LG 363/2006), fiind o iniţiativă a conducerii MTI şi a celei a CNADNR, din anul 2008”, susţin inspectorii.
Cum s-au spălat pe mâini miniştrii şi mai marii de la Bucureşti @N_P