Scris de M. Hoster - Patru ani de lucrări, numeroase vizite ministeriale, amenințări cu rezilierea contractului și penalități de zeci de milioane de lei. Asta este pe scurt povestea celor 32,25 de kilometri de autostradă care leagă Arad de Timișoara. Deschisă circulației încă de la sfârșitul anului 2011, de fostul premier Emil Boc, autostrada nu este nici acum finalizată. Reporterii www.tion.ro au obținut de la conducerea CNADNR data la care lucrările vor fi, în sfârşit, finalizate.
V-am prezentat recent un raport al Curții de Conturi care constata nereguli de sute de milioane de lei în derularea contractului de execuție a autostrăzii Arad-Timişoara. Dezastrul ce reiese din documentele inspectorilor poate fi însă observat cu ochiul liber de orice şofer care traversează cei 32 de kilometri de autostradă.
Un scurt istoric. Contractul de execuţie a autostrăzii Arad-Timişoara a fost semnat pe 11 decembrie 2008, iar lucrările ar fi trebuit să înceapă în ianuarie 2009 şi să fie finalizate doi ani mai târziu, în ianuarie 2011. Însă, în realitate, lucrările de construcţie realizate de consorţiul FCC Construccion-Astaldi au demarat doar în vara anului 2009. Au urmat alte întârzieri, constructorul invocând faptul că pe traseul autostrăzii au fost descoperite mai multe situri arheologice, care trebuiau studiate de muzeografi. Numeroase vizite ministeriale pe şantier şi chiar ameninţări cu rezilierea contractului nu au grăbit ritmul. La conducerea Ministerului Transportului s-au succedat în aceşti patru ani o serie de miniştri, fiecare dând un alt termen pentru finalizarea lucrărilor.
A fost nevoie de apropierea alegerilor locale şi parlamentare pentru ca, în decembrie 2011, premierul de atunci, Emil Boc, să sosească cu mare fast la Timişoara pentru a deschide circulaţiei autostrada Arad-Timişoara. După ce a inspectat autostrada, acesta a afirmat că până în