* Gruia Stoica: "Transportul feroviar va fi eficient când vom avea un operator regional pentru România, Bulgaria şi Serbia"
Grup Feroviar Român (GFR) s-a calificat pentru participarea la privatizarea BDZ Cargo - operatorul bulgar de transport feroviar de marfă.
Potrivit unui comunicat al GFR, care face parte din grupul Grampet, condus de omul de afaceri Gruia Stoica, compania a intrat în următoarea etapă a procedurii de preluare a societăţii din Bulgaria, fiind admisă pe lista scurtă.
Gruia Stoica a declarat: "Admiterea participării Grup Feroviar Român în continuarea procesului de privatizare al BDZ Cargo este o dovadă a faptului să GFR este un jucător important, de anvergură regională şi europeană. Dacă ar fi să citim printre rânduri, putem să vedem prin această admitere şi recunoaşterea calităţii de investitor strategic pe care o are GFR. M-aş bucura dacă această societate ar avea parte de aceeaşi recunoaştere şi în spaţiul românesc".
GFR a cumpărat, în nume propriu, la începutul acestui an, caietul de sarcini pentru privatizarea societăţii BDZ Cargo din Bulgaria.
La expirarea termenului limită, nouă companii au cumpărat documentele pentru procedura de privatizare a BDZ, după cum a anunţat, la vremea respectivă, Agenţia pentru Privatizare din Bulgaria. Printre cei care au achiziţionat caiete de sarcini s-au numărat şi trei companii bulgare - "First Investment Bank", "Bulgarian Ship Company" şi "Bulgarian Railway Company".
Cei rămaşi în cursă îşi vor putea depune ofertele de participare la procedura de privatizare până în ziua de 12 martie, la ora 15.00.
La finalul lunii decembrie 2012, presa bulgară a anunţat că, atunci, şapte investitori erau interesaţi să preia divizia de marfă a BDZ, printre care compania rusă de stat RZD şi GFR.
RZD a solicitat, la acea vreme, o prelungire a termenului până la care pot fi depuse