TIMIȘOARA. Primăria a plătit anul trecut 7,2 milioane de lei pentru instalarea semnelor de circulație și a stâlpișorilor firmei Rosign, iar facturi în valoare de alți 1,8 milioane de lei au fost emise. După mai bine de jumătate de an în fruntea instituției, primarul Nicolae Robu a comandat o verificare la firma Rosign prin Corpul de Control.
Am constatat că în baza contractului semnat între Primăria Timișoara și Rosign pe 14 ani, în data de 30 octombrie 2001, s-a creat cadrul pentru o cheltuire discreționară a banului public. Cred că este anormal ca pe parcursul anului 2012 să se fi efectuat lucrări în valoare de 8,6 milioane lei. Au fost plătit 7,2 milioane lei și încă 1,8 milioane de lei nu au fost plătiți, a spus, marți, primarul Nicolae Robu.
Referitor la faptul că au trecut luni bune de când a preluat mandatul, primarul a precizat că nu aveam cum să știu prin simpla mea învestitură ce contracte au fost semnate. Oricine preia o funcție tratează lucrurile cu prezumția de corectitudine.
Robu spune că după jumătate de an a ajuns la concluzia că lucrurile nu sunt în regulă.
Termenii contractului nu permit rezilierea sa printr-un act unilateral. Dacă aș putea să reziliez acest contract l-aș rezilia imediat. În aceste condiții voi purta discuții cu conducerea Rosign și cu acordul părților să aducem corecțiile de rigoare. Toată această relație cu Rosign va rămâne sub colimatorul Corpului de Control și vom avea grijă să nu se angajeze cheltuieli inutile așa cum au fost unele angajate și alte cheltuieli care nu sunt necesare să fie efectuate fără dubii cu onorarea obligațiilor asumate. Rămân semne de întrebare de-a lungul acestor ani de colaborare cu firma Rosign. Vom lua măsuri pentru a nu se mai monta acei stâlpișori, acele semne pentru interzicera staționării în mod nejustificat. Cred că între Spitalul Județean și AEM, pe linia de tramvai, sunt