Proiectul de ordonanţă de urgenţă privind timbrul de mediu pentru autovehicule urmează să fie adoptat marţi în şedinţa de guvern, potrivit agendei reuniunii.
"I-am informat pe colegii din USL asupra faptului că mâine vom adopta în şedinţa de guvern taxa de timbru. O taxă de timbru care are ca principal scop înnoirea parcului auto din Romania, facilităţi pentru cei care cumpără maşini nepoluante şi maşini noi şi, evident, un sprijin nu doar pentru mediu, ci şi pentru, repet, accesul la autoturisme noi şi nepoluante, în special vorbesc de Euro 5", a declarat luni premierul Victor Ponta, la finalul reuniunii USL.
Formula de calcul pentru timbrul de mediu se aplică numai în cazul autovehiculelor încadrate pe segmentul M1 (dotate cu cel mult opt locuri, fără scaunul şoferului), cărora le corespund norma de poluare Euro 3, Euro 4 şi Euro 5.
Vor plăti noua taxă toate instituţiile publice, cu excepţia autovehiculelor aparţinând Salvării, Pompierilor, Corpului Diplomatic, dar şi persoanelor cu handicap. Pe de altă parte, nu vor mai plăti timbrul de mediu cei care au achitat acest tip de taxă în anumite forme.
Persoanele care au dat statul român în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal şi cărora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi cei care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, vor plăti noul timbru la prima vânzare a maşinii, scrie agerpres.ro. Pentru maşinile revândute în afara României, statul va returna o taxă reziduală, calculată în funcţie de perioada de utilizare.
Forma iniţială a taxei auto, suspendată până la 31 decembrie 2012, a reintrat în vigoare de la 1 ianuarie, aceasta fiind redusă cu 25% pentru autovehiculele cu motor diesel prevăzute din construcţie cu filtru de particule.
Contribuabilii care, de la 1 iulie 2008, au plătit o taxă mai mare decât cea rezultată din aplicarea legii în vigoare