Taxa auto. Cât e timbrul de mediu? OUG privind introducerea timbrului de mediu a fost aprobată marţi în Guvern şi se va aplica de la 15 martie, dată până la care Executivul va aproba normele metodologice, a declarat ministrul Mediului Rovana Plumb.
“Am adoptat OUG privind timbrul de mediu. În primul rând, termenul de intrare în vigoare este 15 martie. Până atunci vor fi adoptate normele metodologice pentru aplicarea acestei OUG, iar ca şi noutate pe care o aduce este aceea că timbrul de mediu este un instrument necesar pentru înnoirea parcului auto din România şi reducerea emisiilor gazelor cu efect de seră, care este şi angajamentul României asumat faţă de Uniunea Europeană”, a spus Rovana Plumb, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.
Ea a precizat că în actuala formulă de calcul nu mai este esenţială capacitatea cilindrică, întrucât aceasta este, oricum, inclusă în impozitul anual pe care îl plătesc posesorii de autoturisme.
“Taxa autentică, pentru că se calculează în principal în funcţie de emisia de bioxid de carbon, este cea care este luată în calcul în proporţie de sută la sută prin actualul proiect de ordonanţă, faţă de un cuantum de 30%, cum era luată în formula de calcul aplicabilă în prezent, prin Legea 9/2012″, a explicat ministrul Mediului.
Potrivit Rovanei Plumb, noul timbru de mediu menţine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 şi măreşte cotele pentru tehnologiile Euro 4 şi Euro 3. Pentru maşinile cu tehnologii mai slabe, non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, adică acele maşini care se apropie de sfârşitul perioadei duratei de viaţă, timbrul de mediu va scădea faţă de nivelul cuantumului actual, luându-se drept cotă de depreciere vechimea maşinii la fiecare dintre autoturismele cuprinse în această normă de poluare.
Timbrul de mediu se aplică pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea că