Uniunea Europeană (UE) poate reduce aproape la jumătate, până în anul 2025, volumul actual de emisii de CO2 al autovehiculelor, utilizând tehnologiile deja existente în industria auto, indică un studiu realizat de firma britanică de consultanţă, Ricardo-AEA, potrivit unui comunicat al Terra Mileniul III.
Studiul, realizat la cererea organizaţiilor Transport&Environment şi Greenpeace, relevă faptul că se poate ajunge la o medie de 70 gr.CO2/km (adică aproape jumătate din media actuală de 136 gr.CO2/km), până în 2025, cu o combinaţie de maşini hibride şi autoturisme propulsate de motoare cu combustie internă foarte eficiente, într-o proporţie aproximativ egală.
Trecerea la autovehicule cu emisii ultra-scăzute de carbon este indispensabilă în cazul în care Europa vrea să-şi atingă obiectivele pe termen lung, de reducere a emisiilor din transporturile rutiere, care reprezintă 17% din totalul de emisii de CO2 şi este singura sursă europeană de emisii în creştere. Studiul realizat de Ricardo-AEA, o firmă oferă consultanţă guvernelor şi companiilor multinaţionale, a luat în considerare o serie de limite de emisii de CO2, pînă în anul 2025, şi proporţia de tehnologii din industria auto, necesară pentru atingerea respectivelor obiective de emisii.
Studiul indică faptul că ţinta de 70 grCO2/km poate fi îndeplinită şi cu existenţa unui procentaj modest de autovehicule electrice, de 7%, care este cifra minimă din cele mai conservatoare prognoze pentru autovehiculelor electrice, până în anul 2025. Restul flotei de autovehicule va fi compus din vehicule hibride (22%), iar cea mai mare pondere o vor avea autovehiculele convenţionale (benzină şi diesel), de 71%.
O ţintă mai ambiţioasă, de 60 grCO2/km, până în 2025, poate fi atinsă printr-o combinaţie a tehnologiilor existente cu autovehicule electrice cu tehnologii avansate de propulsie, care se în scriu înt