Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat la finalul şedinţei de Guvern că timbrul de mediu va intra în vigoare la 15 martie, iar până atunci Guvernul va adopta hotărârea pentru normele metodologice de aplicare a legii.
„Ca şi noutate pe care această ordonanţă de urgenţă o aduce este aceea că, în primul rând, timbrul de mediu este un instrument necesar pentru înnoirea parcului auto din România şi concomitent cu reducerea gazelor cu efect de seră, care este şi angajamentul României faţă de Uniunea Europeană. Este prima formulă care vizează în mod real poluarea şi se adaptează la realitatea din România. În formula de calcul prezentă nu mai este dominantă capacitatea cilindrică, care este inclusă oricum în impozitul anual pe care îl plătesc către primărie fiecare dintre cei care au autoturisme”, a declarat Rovana Plumb.
Ministrul a mai spus că taxa autentică se calculează în funcţie de emisiile de CO2, care sunt luată în calcul în proporţie de 100% în noua formulă de calcul, comparativ cu vechea taxă când emisiile de carbon se luau în calcul în proporţie de 30%.
„Noul timbru de mediu menţine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 şi măreşte cotele pentru tehnologiile Euro 4 şi Euro 3. Pentru tehnologiile cu tehnologii mai slabe, non- Euro, Euro 1 şi Euro 2, adică acele maşini care se apropie de sfârşitul perioadei de viaţă, timbrul de mediu va scădea faţă de nivelul actual, luându-se ca şi cuantum de depreciere vechimea maşinii la fiecare dintre autoturismele cuprinse în această normă de poluare”, a mai spus ministrul Mediului.
Rovana Plumb a spus că pentru timbrul de mediu se aplică în felul următor: pentru Euro 5, Euro 4 şi Euro 3 formula de calcul este cea care ia în calcul în proporţie de 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare non Euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică actuala formulă