Mai multe diguri din zona Măcin braţul Tulcea au fost preluate de către de Sistemul de Gospodărire a Apelor Tulcea, instituţie aflată în subordinea Ministerului Mediului, acestea aflându-se până recent în administrarea ANIF. Până acum au fost constatate mai multe probleme în zona digurilor Gârliciu – Dăieni, Ostrov – Peceneaga, Peceneaga – Turcoaia, digul de remuu Calistru şi digurile Smârdan – I.C.Brătianu şi Tulcea – Nufăru.
„Digurile de apărare preluate au fost executate în prima etapă de amenajare a luncii Dunării, desfăşurată în perioada 1956-1970, având o perioadă de exploatare ce depăşeste 50 ani şi pot fi considerate cu durată normală de funcţionare expirată. Deoarece după anul 1990, ANIF a trecut prin mai multe etape de reorganizare, nu a fost aplicat un program concret de întreţinere şi reparaţii a digurilor în cauză, iar ca urmare a viiturilor manifestate în toată această perioadă, au suferit degradări accentuate (eroziuni taluze şi tasări), ce au codus la ruperea digului Ostrov, în anul 2006. După preluarea digurilor de la ANIF, SGA Tulcea a procedat la verificarea întregii linii de apărare şi a inventariat toate problemele precum şi zonele cele mai critice, stabilind un program de întreţinere şi reparaţii bazat pe priorităţile imediate şi capacitatea de intervenţie existentă, corespunzătoare cu nivelul resurselor materiale de la nivel de SGA”, a declarat directorul Sistemului de Gospodărire a Apelor, Constantin Lefter.
Celelalte diguri sau baraje preluate de SGA sunt: Gârliciu – Dăeni, Ostrov – Peceneaga, Peceneaga-Turcoaia, Igliţa – Carcaliu, dig de remuu Calistru (pentru Greci), Carcaliu – Măcin, Smârdan – 23 August, dig şosea 23 August – Lata (Garvăn), dig piscicol Jijila, Tulcea – Nufăru, dig compartimentare Malcoci (Nufăru), dig de apărare a complexului Razim – Sinoe, baraj atenuare viituri Horia, baraj atenuare viituri Peceneaga, bar