Primarul Timişoarei a demarat un control pentru a vedea cum funcţionează relaţia primăriei cu societatea Rosign, în urma semnalelor privind risipa de la bugetul local.
Conform primelor rezultate, Rosign a primit două milioan de euro de la Primăria Timişoara, pentru montarea de indicatoare rutiere, numai în anul 2012.
“S-au stopat toate plăţile către societatea Rosign, iar în acest moment se fac verificări pentru a vedea ce nereguli există în acest contract. Rosign are contract semnat cu Primăria Timişoara încă din 2001, aceasta fiinde cea mai veche afacere a Consiliului Local, care se întinde până în anul 2015”, a spus Nicolae Robu.
În urma unei anchete a controlul Curţii de conturi, din 2011, s-a arătat că acest contract aduce consiliului local o pagubă estimată la peste un million de euro pe an, fără a fi calculate foloasele nerealizate.
În 2012, Curtea de conturi a judeţului Timis a mai făcut un control, după ce a observat că problemele se menţin, iar montarea indicatoarelor, bornelor, calmatoarelor continuau să se facă fără să fie înregistrat în facturi ca obiecte, ci doar valorile.
“Municipalitatea pierde anual un milion de euro şi nu câştigă nimic. Soluţia ar fi ca această firmă să nu mai primească de lucru, mai ales că s-a făcut risipă de semnalizări şi de semafoare. S-au montat indicatoare rutiere foarte multe şi inutile. Munca poate fi preluată foarte uşor de cei de la SC Drumuri Muncipale.
Primăria a plătit borne şi indicatoare fără număr, în facturi erau trecute doar ca valoare, ceea ce în contabilitate este foarte grav. S-a dispus inventarierea bunurilor, a materialelor de semnalizare, a stâlpişorilor verzi, pentru a le înregistra. Nimeni nu ştie câte sunt în oraş”, a spus consilierul PDL, Simion Moşiu.