La 135 de ani dupa ce Ion Creanga a scris Povestea lui Harap Alb, un antreprenor cu afaceri in zona de online a hotarat sa lanseze un business care sa-l reinventeze pe Harab Alb, unul dintre cele mai populare personaje din literatura romaneasca. Si vrea sa si castige bani din asta...pentru ca, spune el, fata de publicatiile obisnuite, care de cele mai multe ori ajung la gunoi, o revista de benzi desenate „cu cat e mai veche, cu atat e mai ravnita”.
„Mi-au placut benzile desenate de copil. Am crescut cu Pif si Rahan si bedeurile lui Puiu Manu din Cutezatorii. Cand eram mic, era un lux sa ai un Pif, cel putin in orasul meu (n.red. Mangalia). Nu mai vorbesc de o revista cu Superman. Am mai crescut si am descoperit ca benzile desenate nu sunt doar pentru copii. De fapt, benzile desenate au aparut ca propaganda militara pentru soldati. Captain America (erou “standard” american) ii batea pe nazisti. In Europa, benzile desenate au ajuns odata cu debarcarea din Normandia, in buzunarele soldatilor americani. Probabil din cauza asta, Franta e tara cu cei mai multi consumatori de banda desenata din Europa”, spune Mihai Ionascu (37 de ani).
Acum 12 ani, cand a luat in calcul pentru prima data ideea de a lansa o revista de benzi desenate, s-a gandit ca are nevoie de un public consumator „mai mult sau mai putin garantat”. Iar pentru ca lucrase doi ani in presa s-a gandit sa lanseze o publicatie de banda desenata care sa contina lecturile obligatorii de la scoala. Toti elevii mai degraba ar citi o banda desenata decat sa citeasca cartea „Toti elevii mai degraba ar citi o banda desenata decat sa citeasca cartea - nu? Si am tot pritocit la ideea asta. N-aveam bani, nu stiam sa desenez, habar n-aveam ce inseamna sa faci o publicatie, dar ideea mi se parea solida”, explica antreprenorul.
Insa din momentul in care s-a gandit pentru prima data la o astfel de rev