Poliţia din Panciu desfăşoară, în această perioadă, o amplă campanie de prevenire a înşelăciunilor comise prin intermediul telefoanelor mobile. În acest scop, au fost distribuite pliante şi afişe prin care cetăţenii sunt informaţi la ce se expun dacă dau curs acestor apeluri primite din partea unor necunoscuţi. „Acţiunile noastre vizează toată populaţia, dar acordăm o atenţie sporită persoanelor în vârstă, care pot cădea mai uşor în plasa escrocilor”, a precizat comisarul şef Teodor Dumitrache, comandantul Poliţiei Panciu.
Acesta a explicat că pe lângă afişele expuse în locurile publice din oraş şi cartiere, poliţiştii s-au întâlnit cu cetăţenii pentru a le explica în ce constau infracţiunile comise prin intermediul telefonului mobil şi ce trebuie să facă dacă se confruntă cu aceste situaţii. „Am avut întâlniri cu părinţii elevilor, dar şi cu bătrânii. Colaborăm foarte bine şi cu Protoieria, în sensul că preoţii au dat curs recomandărilor noastre de a-i sfătui pe enoriaşi ce se poate întâmpla dacă dau curs mesajelor sau apelurilor prin care sunt anunţaţi că sunt câştigătorii unor premii false ori li se spune că rude apropiate au fost implicate în accidente de circulaţie care în realitate nu s-au produs”, a mai spus Teodor Dumitrache.
Potrivit acestuia, până în prezent, păncenii nu au reclamat la Poliţie faptul că ar fi fost victimele înşelăciunilor prin telefon. Tocmai de aceea, Teodor Dumitrache le recomandă concetăţenilor săi să manifeste, în continuare, prudenţă şi să verifice dacă informaţiile primite prin telefon de la necunoscuţi corespund cu realitatea, să nu dea curs solicitărilor venite din partea unor persoane pe care nu le cunosc decât prin intermediul telefonului, să nu comunice niciodată străinilor informaţii personale confidenţiale, precum CNP-ul, seria şi numărul buletinului/ cărţii de identitate, numărul de cont bancar şi să nu achite