* învăţătorii şi-ar dori un timp mai mare de dezbatere şi mai multe informaţii despre viitoarele programe * şi-ar dori şi un feed-back de la minister pentru a şti că dezbaterile lor nu sunt doar un exerciţiu de imagine
Noua propunere de plan-cadru pentru învăţământul primar a provocat discuţii în rândul învăţătorilor. Unii consideră că este bun, dar cu anumite precizări, alţii au deja rezerve, dar şi sugestii de îmbunătăţire. De exemplu, şeful comisiei metodice a învăţătorilor din Şcoala "Ion Băncilă", învăţătoarea Georgeta Ursu, a precizat că din punctul lor de vedere sunt aspecte pozitive în aceste propuneri, dar şi unele cu care nu sunt de acord.
Învăţătorii salută faptul că 25% din timpul alocat pentru predare-învăţare la clasă este la dispoziţia cadrului didactic, pentru că acele ore vor permite învăţătorului să se adapteze nivelului clasei şi în acele ore să facă dezvoltare sau educaţie remedială. În plus, sunt la fel de binevenite cele două ore de educaţie fizică şi cele două de muzică şi mişcare de la clasele pregătitoare, I şi a II-a şi două de educaţie fizică şi una de mişcare şi joc la clasele a III-a şi a IV-a. "În planul-cadru se micşorează însă numărul de ore pentru matematică şi limba română, de la cinci la patru. Aceste discipline rămân doar cu orele din trunchiul comun şi nu se va putea acoperi toată materia aşa cum este ea acum. Dacă programa se mai aeriseşte, atunci va fi bine. Am înţeles că programa se va modifica, dar se pune întrebarea cei care acum sunt în clasa a II-a, a III-a sau a IV-a vor avea tot atâtea ore pe vechea programă sau ei vor merge mai departe aşa cum sunt acum programele şi planurile-cadru?", se întreabă învăţătoarea Georgeta Ursu.
Dacă se ţine cont că profesorul va avea la dispoziţia sa pentru predare-învăţare numai 75% din orele alocate, atunci înseamnă că va trebui în 3 ore să facă ceea