Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR) a adoptat, astăzi, un Cod de Conduită Etică privind promovarea medicamentelor eliberate pe bază de prescripţie medicală.
"Acest Cod de Conduită conţine un set de reguli stricte inspirate atât din normele internaţionale, cât şi din experienţa fiecăreia dintre companiile membre. Practic, prin acest document noi am adunat laolaltă un set de principii, de reguli foarte stricte de transparenţă şi de bună conduită privind promovarea medicamentelor eliberate pe bază de prescripţie medicală. ", a declarat Dragoş Damian, preşedintele APMGR.
Fără avantaje pentru medici
Printre prevederile incluse în acest Cod de Conduită Etică se numără interzicerea totală a practicii de a oferi, promite sau acorda personalului medical sau personalului administrativ corespunzător vreo remuneraţie, inclusiv cadouri, avantaje, beneficii ca un stimulent pentru a prescrie, furniza, vinde sau administra un medicament.
Codul mai specifică obligaţia ca promovarea medicamentelor eliberate doar pe baza de prescripţie medicală să fie trimisă sau îndreptată exclusiv către personalul medical. „Este interzisă lăsarea de materiale promoţionale în locuri care sunt accesibile publicului general cum ar fi farmacii, săli de aşteptare, holuri de spitale şi clinici medicale, etc”, potrivit Codului de Etică.
Promovare off-label se interzice
De asemenea, se interzice orice formă de promovare neconcordantă cu termenii autorizaţiei de comercializare (“promovare off-label”). „Promovarea trebuie să încurajeze utilizarea raţională a medicamentelor prezentându-le în mod obiectiv şi fără a le exagera proprietăţile”, spun reprezentanţii Asociaţiei.
Codul mai include şi interzicerea utilizării unor formule precum “sigur” sau “fără riscuri” pentru descrierea unui medi