Ministerul Mediului justifică într-un ghid de informaţii utile privind timbrul de mediu că schimbarea taxei auto era necesară pentru că taxa de mediu avea trei mari probleme.
În primul rând, taxa auto avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare şi nu ţinea cont de puterea de cumpărare a românilor.
În al doilea rând, conţinea în formula de calcul şi capacitatea cilindrică, care era deja taxată la impozitul pe maşină, platit la administraţia locală.
VEZI AICI GHID DE INFORMAŢII UTILE PRIVIND TIMBRUL DE MEDIU
Oficialii de la minister mai spun că vechea taxă este discriminatorie şi atrăgea sancţiuni de la Uniunea Europeană, pentru că includea criterii diferite pentru anumite categorii de maşini înmatriculate în România faţă de alte maşini.
Potrivit ghidului de informaţii, timbrul de mediu se plăteşte doar la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere. Şoferii vor merge la Administraţia Financiară să plătească timbrul, la fel cum se plătea şi taxa auto.
Şoferii care au dat statul în judecată pentru restituirea taxei incasate ilegal şi cărora li s-a dat înapoi contravaloarea taxei, dar şi cei care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei vor plăti noul timbru la prima vânzare a maşinii.
VEZI AICI ORDONANŢA TIMBRULUI DE MEDIU
Ministerul Mediului justifică într-un ghid de informaţii utile privind timbrul de mediu că schimbarea taxei auto era necesară pentru că taxa de mediu avea trei mari probleme.
În primul rând, taxa auto avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare şi nu ţinea cont de puterea de cumpărare a românilor.
În al doilea rând, conţinea în formula de calcul şi capacitatea cilindrică, care era deja taxată la impozitul pe maşină, platit la administraţia locală.
VEZI AICI GHID DE INFORMAŢII UTILE PRIVIND TIMBRUL DE MED