TIMISOARA. 8,6 milioane de lei. Atat i-au costat pe timisoreni semnele de circulatie montate in Timisoara in anul 2012. O suma exorbitanta, spune primarul, care a dispus un control la firma Rosign, tocmita de Primaria Timisoara sa se ocupe de intretinerea sistemului de semnalizare din oras.
Contractul a fost semnat in 30 octombrie 2001 si expira abia in 2015, in asa fel incat specialistii Rosign sa monteze cate indicatoare vor si unde vor in Timisoara.
“Nu exista proceduri riguroase pe baza carora sa se desfasoare aceasta activitate de semnalizare in oras, ceea ce a condus la multe nereguli de-a lungul timpului. Ca sa fiu concret, cred ca este anormal ca pe parcursul anului 2012 sa se fi efectuat lucrari de semnalizare si intretinere a sistemului de semnalizare din oras in valoare de 8,6 milioane de lei. Au fost platite doar 7,2 milioane”, a precizat primarul Nicolae Robu.
Mai grav este faptul ca acest contract nu poate fi reziliat nicicum, nici macar prin acordul partilor, a completat Robu.
“Daca as putea, as realiza imediat acest contract. In situatia data, voi purta discutii cu conducerea Rosign si voi face tot posibilul ca in termeni amiabili, deci cu acordul partilor, sa aducem corectiile de rigoare. In orice caz, toata aceasta relatie cu Rosign va ramane sub colimatorul Corpului de control si vom avea grija, pe de o parte, sa nu se angajeze cheltuieli inutile, asa cum au fost unele semnalate, iar pe de alta parte, ca acele cheltuieli care sunt necesare sa fie efectuate fara dubii cu onorarea obligatiilor asumate. La ora actuala, raman semne de intrebare in privinta onorarii integrale a tuturor obligatiilor in acesti lungi ani de colaborare”, a mai spus Robu.
Ce se intampla daca nu poate fi reziliat contractul? Primarul Timisoarei spune ca va lua masuri pentru ca angajatii Rosign sa nu mai monteze stalpisori verzi si indicatoare de