Cruze SW se remarcă prin calitatea bună a fabricaţiei, simplete şi un raport cinstit între ce oferă şi preţ. O dată cu acest Cruze SW, familia de modele Cruze primeşte un facelift discret, noi motorizări şi un sistem multimedia, denumit MyLink, de ultimă generaţie.
La nivel estetic, Cruze a primit modificări la nivelul proiectoarelor de ceaţă şi, în interior, în zona gurilor de ventilaţie şi a sistemului multimedia.
Cruze SW aduce pe toată gama Cruze două noi motorizări General Motors, care echipează deja unele modele Opel. Este vorba despre un motor turbo pe benzină de 1,4 litri, de 140 Cai Putere (CP), şi de un turbo diesel de 1,7 litri, cu 130 CP.
Motorul de 1,4 litri supraalimentat nu are injecţie directă, deci nu este chiar la nivelul tehnologic maxim disponibil în industria auto în acest moment, dar chiar şi asa reuşeşte să impresioneze prin silenţiozitate şi vigurozitate, graţie cuplului maxim de 200 Newton-metru (Nm). La capitolul consum real pare cel puţin la fel de economic ca cel de 1,8 litri aspirat, de putere similară, fiind totodată mai plăcut de condus. Pe lângă acest aspect, fiind mai mic, motorul de 1,4 litri beneficiază şi de taxe şi asigurări mai mici.
Motorizarea de 1,4 litri turbo are sistem Start & Stop ca dotare standard, dar şi de o cutie de viteze adecvată, manuală cu şase trepte, care-l pune foarte bine în valoare. Maşina îţi permite chiar să rulezi cu 40-50 km/h în treapta a cincea fără să-ţi lase senzaţia că motorul se îneacă sau că trebuie să schimbi într-o treaptă inferioară. Propulsorul are suficiente resurse de putere încât nu-ţi lasă senzaţia că „târăşte“ caroseria break după el.
Portbagajul are un volum de 500 litri, care poate ajunge la 1.478 litri prin rabatarea banchetei. Volumul este cu 11% mai mare decât la Cruze sedan şi cu 21% mai mare decât la Cruze hatchback. În clasa compactă, Cruze Station Wag