Dacia e o maşină tot mai dorită în Europa de Vest, arată datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. Dovada o reprezintă creşterea înmatriculărilor în luna ianuarie în Uniunea Europeană, cu aproape nouă procente. Acest lucru se întâmplă în timp ce piaţa maşinilor noi în spaţiul comunitar a ajuns la un nou minim istoric pentru prima lună a anului.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Uniunea Europeană au crescut în ianuarie cu 8,8%, de la 18.636 unităţi anul trecut, la 20.285 unităţi. În această vreme, piaţa europeană a scăzut cu 8,7% şi a atins un nou minim istoric pentru începutul anului.
Cota de piaţă a mărcii Dacia a urcat de la 1,9% în ianuarie 2012, la 2,3% în ianuarie anul acesta, potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile. Grupul francez Renault, care deţine Dacia a înregistrat o scădere mai mare de cinci procente, la ceva peste 76 de mii de maşini. Renault se află pe poziţia a treia pe piaţa auto din Uniunea Europeană în ianuarie, în urma Volkswagen şi PSA Peugeot Citroen.
Înmatriculările grupului german Volkswagen, liderul pieţei, au scăzut cu peste 5%, la 215 mii de maşini. Al doilea jucător pe piaţa auto din spaţiul comunitar după vânzări, constructorul francez PSA Peugeot Citroen, a înregistrat un declin accelerat, de 16%, la 101.680 de unităţi.
Cât priveşte România, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în luna ianuarie cu 10%, la aproape 4.500 de unităţi, declinul fiind mai puternic în raport cu cel al pieţei auto din Uniunea Europeană.
Dacia e o maşină tot mai dorită în Europa de Vest, arată datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. Dovada o reprezintă creşterea înmatriculărilor în luna ianuarie în Uniunea Europeană, cu aproape nouă procente. Acest lucru se întâmplă în timp ce piaţa maşinilor noi în spaţiul comunitar a ajuns la un nou minim i