Românii circulă din ce în ce mai mult prin Europa şi bat aceste drumuri făcând, de multe ori, mii de kilometri dintr-un foc. Asemenea altor domenii ale tehnicii moderne şi construcţia automobilelor a ajuns, în prezent, la o fază despre care în trecut se spunea că ar fi o utopie. În mai multe state din SUA circulă automobile cu pilot automat, dezvoltate în aceste zile de către gigantul Google, care pe baza unui scanner cu laser, extrem de performant, reuşeşte să uimească conducătorii auto. Marii constructori de automobile premium sunt extrem de avansaţi în acest domeniu, care, de fapt, a avut începutul acum 20 de ani, când a fost creat primul program de stabilitate electronică – ESP, apoi airbagurile şi multe alte sisteme de asistenţă rutieră care în prezent au devenit realitate. Primul automobil cu pilot autonom la nivel mondial va fi clasa S a firmei Mercedes-Benz, care va scoate în vară un model 2013, care va conduce complet autonom, pentru început în situaţii de ambuteiaj, şoferul nemaifiind obligat să lucreze cu pedalele şi cu mâinile pe volan.
1 milion de victime pe an ale circulaţiei rutiere, la nivel global
„Această dezvoltare urmează logic unei dezvoltări similare în circulaţia avioanelor, dar şi a trenurilor de mare viteză din Occident, ştiut fiind faptul că piloţii de avioane predau comanda după decolare şi până la aterizare, la trenurile de mare viteză, mecanicul locomotivei predă conducerea unui pilot automat, sarcina lui fiind doar de a apăsa din când în când pe un buton care transmite pilotului automat că mecanicul este prezent. Acum, constructorii de automobile au preluat această idee, tocmai pentru a încerca evitarea a nenumărate victime în circulaţia rutieră. Conform statisticilor, se întâmplă accidente mortale tot la 30 de secunde, fiind 1 milion de victime pe an ale circulaţiei rutiere la nivel global. Implementarea unui sistem